Wednesday, March 9, 2011

INGAT...


Al-Baqarah: 152
"Kerana itu ingatlah kamu kepadaKu niscaya Aku ingat (pula) kepadamu, dan bersyukurlah kepadaKu, dan janganlah kamu mengingkari(nikmat)-Ku"


Ar-'Ad: 28
"(iaitu) orang-orang yang beriman dan hati mereka menjadi tenteram dengan mengingati Allah. Ingatlah dengan mengingati Allah-lah hati menjadi tenteram"
 


Sebuah hadis qudsi:
"Aku adalah sepertimana sangkaan hambaKu, dan Aku bersama dengannya ketika ia mengingati Aku. Jika ia ingat kepadaKu didalam hatinya, Aku ingat kepadanya didlm hatiKu. Dan jika ia ingat pdKu di kyalak ramai nescaya Aku pun ingat kepadanya di khalayak ramai yang lebih baik. Dan jika ia mendekatiKu sejengkal, Aku pun mendekatinya sehasta. Dan jika ia mendekatiKu sehasta, nescaya Aku mendekatinya sedepa. Dan jika ia dth kepadaKu berjalan, maka Aku datang kepadanya sambil berlari"



No comments:

Post a Comment