Friday, March 11, 2011

" What you busy your mind with often defines you.." - rara






Hadis Qudsi:
"Barangsiapa yang memusuhi kekasihku Aku telah mengumumkan perang kepadanya. Tidak ada cara bertaqarrub seorang hamba kepadaKu yang lebih Aku sukai menlainkan melaksanakan kewajiban-kewajiban yang Aku fardukan padanya. Namun hambaKu itu sentiasa berusaha mendekatkan diri kepadaKu dengan melakukan perkara-perkara yang sunat sehingga Aku mencintainya. Aku menjadi pendengarannya untuk ia mendengar, penglihatannya untuk ia melihat, tangannya untuk ia memukul dan kakinya untuk ia berjalan. Jika ia memohon kepadaKu, Aku akan kurniakan kepadanya dan jika ia memohon perlindungan, Aku akan melindunginya. Dan tidak pernah Aku ragu-ragu pada sesuatu disaat Aku hendak melakukannya seperti keraguanKu untuk mengambil jiwa orang mukmin yang enggan mati dan Aku tidak suka menganggunya"...




No comments:

Post a Comment