Saturday, February 2, 2013

Tausiyah Sheikh Hafiz@ Jenderam

Aslkm semua, 
For your benefit as well as mine, I record here some points picked up from Ustaz Hafiz pengajian semalam.
 

Bacaan dari kitab semalam...

"Sesungguhnye antara kebaikan org yang mengikuti mana mana perjalanan tariqat (perjalanan Sufi) ada beberapa perkara ( he said there was 21 tapi hanya sempat sebut satu saja semalam ) --- iaitu di permudahkan akan ia waktu sakaratul maut!.
 



Adalah di riwayatkan ramai nabi nabi amat takut akan sakaratul maut sebab terlalu sakit dan perit nya waktu mati itu. Dan waktu itu lah ( penghujung nyawa) Iman kita di diduga. Para para nabi, rasul, auliya sangat takut akan kehilangan Iman lebih dari membuat dosa... Kerana dosa itu Insyaallah akan mendapat keampunan Allah dengan Rahmat NYA. Tapi setelah hidup dalam Penuh keimanan dengan Islam dan taat dan patuh kepada syariat NYA... tiba tiba di hujung nyawa bila di goda oleh syaitan dalam keadaan keperitan sakaratul maut... TERHILANG nya Iman ... Wa na'uzubillah... Sia sia sahaja hidup.
 

Dengan Sebab itu kita di suruh sentiasa mendu'akan untuk mendapat Husnul khotimah Dan di lindungi hati dari berbalik balik.. ( rabbana la tuzigh qulu bana ba' daiz hadaitana wahab Lana mil ladunkah innaka antal Wahab)
 

Dan juga bila kita dapat perpaut kepada satu perjalanan tariqat di mana sanad nya terpelihara maka Insyaallah Rasullullah akan memberikan syafaat beliau untuk kita dan peluang mendapat husnul khotimah itu terjaga.
 

USTAZ also had time to huraikan lirik lagu P Ramlee yang lama... " Rukun Islam Lima perkara... Marilah kita mengerjakan nya......"(sampai habis) siap nyanyi lagi pulak tu .. He was being cute and funny ... But the message was conveyed by the liriks and his huraian of it.
 

Insyaallah ... akan daddy share lagi... "Di lain waktu akan datang "

No comments:

Post a Comment